DELOREAN
Forum fanów samochodu DMC Delorean
FAQ
•
Szukaj
•
Użytkownicy
•
Grupy
•
Galerie
•
Rejestracja
•
Profil
•
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
•
Zaloguj
Napisz odpowiedź
Forum DELOREAN Strona Główna
»
Pseudo-Deloreany
» Napisz odpowiedź
Napisz odpowiedź
Użytkownik:
Temat:
Treść wiadomości:
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje:
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
$1
Kod potwierdzający:
$3
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
boss-90
Wysłany: Śro 12:10, 04 Cze 2008 Temat postu:
miałem na myśli że trochę pomawiali się co do wyglądu tylko się trochę niezręcznie wyraziłem,ja kocham Polskę!
Johns
Wysłany: Wto 21:36, 03 Cze 2008 Temat postu:
boss-90 napisał:
Ale byli przygotowani od razu na eksport więc podrabiali wygląd ale nie mówiłem przecież że kopiowali silnik podwozie itp..
Czy wg ciebie Polacy to naród, który podrabia samochody?
bo jakoś mi się nie wydaje żeby ten prototyp był podróbką...
Ale jest też przykład kiedy nas podrobiono
Francuzi podrobili nasz prototyp samochodu, który miał zastąpić malucha był to Beskid, jest bardzo podobny do Renault Twingo pierwszej generacji, który jak wiadomo do nie dawna był w produkcji a Beskid został tylko prototypem w kilku egzemplarzach...
Dla porównania:
Dagon
Wysłany: Wto 18:44, 03 Cze 2008 Temat postu:
Ależ ja jestem spokojny
boss-90
Wysłany: Wto 17:46, 03 Cze 2008 Temat postu:
Wyluzuj...
Dagon
Wysłany: Wto 16:36, 03 Cze 2008 Temat postu:
Idąc tym torem rozumowania, to większość projektów lat 60,70 i 80 a w tym nie mała grupka obecnie produkowanych aut to większe bądź mniejsze kopie innych samochodów. Mało tego, praktycznie co drugi samochód lat 50 i wcześniejszych to kopia stylistyczna całkowita lub cząstkowa. O samochodach z lat 30, 20 itd. to chyba nawet nie ma sensu wspominać.
boss-90
Wysłany: Wto 13:49, 03 Cze 2008 Temat postu:
Ale byli przygotowani od razu na eksport więc podrabiali wygląd ale nie mówiłem przecież że kopiowali silnik podwozie itp..
Johns
Wysłany: Pon 20:53, 02 Cze 2008 Temat postu:
boss-90 napisał:
Czyli dla Polków:
coupe=podróbka różnych części z różnych samochodów sportowych!!
Nie zgadzam się! , to jest całkowicie polski projekt
boss-90
Wysłany: Pon 19:50, 02 Cze 2008 Temat postu:
Dłużej się zastanawiając to ten Fiat to połączenie około 10 samochodów np:
1.DeLorean(drzwi i tył)
2.Lamborghini(przód ja zauważył Elvis)
3.Chevrolet Corvette (lampy przód to była cecha rozpoznawcza tego samochodu do ostatniej (r)ewolucji)
4.Mercedes(jedna wycieraczka)
i więcej...
Czyli dla Polków:
coupe=podróbka różnych części z różnych samochodów sportowych!!
Elvis
Wysłany: Pon 18:47, 02 Cze 2008 Temat postu:
przód to raczej lambordżini zalatuje..
boss-90
Wysłany: Nie 21:42, 01 Cze 2008 Temat postu:
tył bardzo podobny natomiast przód jest za "niski" jak na DeLorean'a
tzn. podróbkę
Johns
Wysłany: Śro 22:17, 23 Kwi 2008 Temat postu: Polski Fiat [FSO] 1100 Coupe [Prototyp]
Cytat:
Polski Fiat 1100 Coupe
Fabryka Samochodów Osobowych pokazała ten prototyp nawystawie zorganizowanej z okazji XXX-lecia oswobodzenia Warszawy. Bardzo oryginalną, własną konstrukcją fabryki jest nadwozie samochodu o niskiej, sportowej sylwetce. Linia nadwozia nie ustępuje tym, które rysują sławni włoscy styliści nadwoziowi: Giugiaro, Farina i inni. Konstrukcja nadwozia, wprawdzie typu samonośnego, wzmocniona jest jednak dwiema belkami podłużnymi o przekroju zamkniętym. Rzucająca się w oczy czarna listwa, biegnąca na obwodzie pojazdu, w wersji prototypowej wykonana jest z tworzywa, ale w wozach seryjnych przewiduje się inny materiał - gumę. Będzie ona spełniała rolę zabezpieczenia pojazdu przed skutkami ewentualnego zderzenia.
Ciekawym, unikatowym rozwiązaniem w polskim samochodzie są chowane reflektory przednie. Sterowanie reflektorów, których lampy pochodzą z PF 1100, odbywa się elektrycznie z miejsca kierowcy. Niemniej oryginalnym rozwiązaniem jest pojedyncza wycieraczka szyby przedniej, umieszczona pośrodku dolnej krawędzi szyby. Ruchy wycieraczki połączone są ze spryskiwaczem szyb. Wycieraczka ma 5 różnych szybkości pracy. Wyboru prędkości pracy wycieraczki dokonuje się bardzo łatwo, przez obrócenie pokrętła znajdującego się w desce rozdzielczej z prawej strony kierowcy.
Do budowy prototypowego Polskiego Fiata 1100 Ćoupe wykorzystano wiele zespołów i części pochodzących z wytwarzanych w FSO samochodów licencyjnych i innych włoskich fiatów. Cięgna sterowania (gazu, ssania), przełączniki dźwigniowe świateł i kierunkowskazów, pedały, półka na tunelu ogrzewania, lusterko wsteczne, popielniczka, podłokietniki i lampy zewnętrzne pochodzą z PF 1100. Akumulator, hamulce i zawieszenie przednie również wzięto z PF 125 p, natomiast koła jezdne ze sportowej odmiany "Monte Carlo". Klamki do drzwi zapożyczono z PF 132p, a silnik i zawieszenie tylne z Fiata 128. Koło kierownicy natomiast pochodzi ze sportowego samochodu Fiat X 1/9.
Powróćmy jednak do wnętrza tego prototypowego pojazdu. Deska rozdzielcza wykonana jest z tworzywa sztucznego. Oprócz omawianych cięgien i przełączników umieszczono tu dwa kołowe wskaźniki, szybkościomierz i obrotomierz. Jak przystało na sportową wersję nadwozia, PF 1100 Coupe ma dwa bardzo wygodne miejsca z przodu i mało miejsca z tyłu, gdzie wygodnie może jechać tylko dwoje dzieci. Fotele przednie, oczywiście indywidualne, sportowego, kubełkowego kształtu, mają regulację ustawienia wzdłuż nadwozia oraz pochylenia oparcia. Pozycja kierowcy jest wybitnie sportowa. W przeciwieństwie do wygodnego umieszczenia kierownicy, dźwignia zmiany biegów jest chyba umieszczona zbyt blisko kierowcy.
Samochód wykazuje nadsterowną charakterystykę prowadzenia, właściwą pojazdom z tylnym układem napędowym. Jak już wyżej wspomniano, źródłem napędu prototypowego pojazdu jest silnik samochodu Fiat 128. Silnik umieszczony jest nie z przodu, jak to ma miejsce w Fiacie 128, lecz z tyłu, poprzecznie i obrócony jest w porównaniu z Fiatem 128 o kąt 180°. Znajduje się więc tuż przed osią tylną z prawej strony przekładni głównej, natomiast chłodnica znalazła się za osią tylną z lewej strony. Można mieć jednak zastrzeżenie co do usytuowania zbiornika paliwa. Znajduje się on w mało bezpiecznym miejscu, za tylną osią (z prawej strony), blisko tylnej ściany nadwozia. Bagażnik umieszczono w przedniej części pojazdu. Pojemność bagażnika jest mała, co spowodowane jest nisko opadającą ku przodowi linią nadwozia, jak również ulokowaniem w tym bagażniku koła zapasowego.
Prezentując publicznie prototypową wersję udanego samochodu sportowego własnej konstrukcji, warszawska FSO podała jakby do wiadomości, że nie tylko wytwarza samochody wg zagranicznej licencji, lecz prowadzi także własne prace konstrukcyjno-badawcze. Prace te, choć nie zawsze muszą kończyć się wprowadzeniem do produkcji seryjnej nowego pojazdu własnej konstrukcji, świadczą o możliwości udoskonalania przez fabrykę we własnym zakresie wyrobów licencyjnych.
Tak o tym samochodzie pisała Młody technik 30 lat temu, do dziś niewiele pojawiło się informacji o tym aucie, jedyne co moge powiedzieć to to że jego karoseria jeszcze 2-3 lata temu stała w OBRSO w falenicy i mam nadzieję że razem z innymi autami została przekazana do Muzeum Techniki. Widziałem już bowiem od tego czasu wszystkie skarbu Falenickich garaży na wystawach w dawnej fabryce Norblina, ale tego wozu niestety nie...
Druga kwestia, to silnik tego cacka, poniższe dane pochodzą z ówczesnej prasy, gdzie wszędzie pojawia się pojemność 1100. Niestety w wydanej na 45 lat FSO książce "Jest u nas fabryka w Warszawie" pojawa się ni stąd ni z owąd wartość 1200. Jest to raczej pomyłka gdyż na pewno silnik pochodził z Fiata 128 który akurat w czasie kontruowania tego Coupe rozbił się podczas jazd próbnych - to potwierdzają zgodnie wszystkie źródła - a takiego silnika w ofercie fiaty 128 nie miały. Miały natomiast silnik 1300 i o takim wspomina ostatnio Motor, to też wygląda mi jednak na pomyłkę, niestety nie znam autora artykułu i sprawy narazie nie jestem w stanie wyjaśnić.
Dane techniczne samochodu PF 1100 Coupe:
Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 2 + 2-miejscowe.
Silnik 4-suw., 4-cyl., rzędowy, umieszczony poprzecznie z tyłu, napędza koła tylne.
Średnica cyl. x skok tłoka/poj. skokowa - 80 x 55,5 mm/1116 cm3.
moc maks. 55 KM (DIN) przy 6000 obr/min.
Stopień sprężania 8,8:1.
Skrzynka przekładniowa 4-biegowa, synchronizowana, sterowana krótką dźwignią, umieszczoną w podłodze.
zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, stabilizator.
Zawieszenie tylne: kolumny amortyzatorów teleskopowych ze sprężynami śrubowymi, wahacze skośne.
Hamulce hydrauliczne, przednie i tylne tarczowe, hamulec ręczny, mechaniczny na koła tylne.
Ogumienie o wymiarach 165 SR13 (radialne).
Masa własna pojazdu ok. 900 kg.
Prędkość maks. - 140 km/h.
Zużycie paliwa - ok. 8 1/100 km.
Ten prototyp został pokazany przez FSO na wystawie zorganizowanej z okazji 30-lecia oswobodzenia Warszawy.
A tak to auto wygląda:
źródło:
http://www.polskie-auta.pl/
http://www.zwt.fora.pl/tuning,12/pf-1100-coupe,35.html
Forum DELOREAN Strona Główna
»
Pseudo-Deloreany
» Napisz odpowiedź
Skocz do:
Wybierz forum
FORUM
----------------
REGULAMIN
Ogłoszenia
Księga skarg i zażaleń
DMC Delorean
----------------
Delorean
Historia Delorean'a
Sprawy techniczne
Jak kupić?
Ciekawe strony o Delorean'ie
Pseudo-Deloreany
Media
----------------
Delorean w mas mediach
Delorean w BTTF
Delorean w TV
INNE
----------------
Hyde Park
Bazar
Kosz
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group ::
FI Theme
:: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Regulamin