Autor |
Wiadomość |
Elvis
Bywalec
Dołączył: 22 Paź 2007
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ciechanów
|
Wysłany:
Śro 17:16, 28 Lis 2007 |
 |
Pod jaka liczbę oktanową został stworzony silnik Deloreana?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
James
Administrator VIP
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany:
Śro 18:28, 05 Gru 2007 |
 |
91
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
wazzabii
Stały bywalec
Dołączył: 12 Paź 2007
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: UK
|
Wysłany:
Czw 12:36, 06 Gru 2007 |
 |
a dla jakiej normy? RON czy MON ?
Cytat: |
Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) - obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada (RON+MON)/2. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 91
|
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
James
Administrator VIP
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany:
Sob 2:41, 08 Gru 2007 |
 |
Europejskie 91, czyli w USA jest to 87
Niestety u nas najniższa jest 95... nic nie poradzę, muszę lać to co jest.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dagon
Moderator
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Sob 14:57, 08 Gru 2007 |
 |
No ale to przecież niczemu nie szkodzi. (może tylko tyle, że gdyby była dostępna benzyna 91 oktanów, była by tańsza) Gorzej, gdyby lać paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej. W takim wypadku mogło by zdechnąć parę kucy. Co prawda teoria mówi tylko o dodatniej korelacji między liczbą oktanową a odpornością na spalanie stukowe, jednak w testach okazuje się, że zalanie samochodu benzyną o mniejszej wartości oktanowej niż zaleca producent skutkuje przyduszeniem kilku koników. Szkoda, że nie działa to w drugą stronę... nawet w samochodach z czujnikiem spalania stukowego...
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
James
Administrator VIP
Dołączył: 05 Gru 2006
Posty: 189
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Warszawy
|
Wysłany:
Sob 23:22, 08 Gru 2007 |
 |
Na krótką metę rzeczywiście nie ma żadnych ujemnych skutków używania benzyny o wyższej niż zalecana liczbie oktanowej. Może taki, że troszkę więcej jej potrzeba, bo ma mniejszą wartość energetyczną. Jednak po dłuższym czasie powoduje odkładanie się niespalonych osadów w silniku. Powstaje coś zwane nagarem. Po długim czasie powoduje to zmniejszenie komory spalania, podniesienie ciśnienia w cylindrach i konieczność przejścia na paliwo o jeszcze wyższej liczbie oktanowej.
Zbyt mała LO niszczy silnik szybko, zbyt duża po dłuższym czasie. Najlepiej jest stosować taką, jaka jest przewidziana do danego silnika.
Nie będę jednak mieszał ropy z benzyną
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
Dagon
Moderator
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa
|
Wysłany:
Nie 3:17, 09 Gru 2007 |
 |
Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika?
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
gandalf8
Początkujący
Dołączył: 11 Maj 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 9:44, 14 Maj 2015 |
 |
Za dużo oktanów to chyba lepiej.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gandalf8 dnia Sob 17:15, 01 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Miska30
Początkujący
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 0:47, 30 Gru 2015 |
 |
Dagon napisał: |
Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia o takich skutkach stosowania paliwa o zbyt wysokiej LO.
Co do nagarów, to i tak się osadzają ;] Może regularne stosowanie środków takich jak STP sprawi, że lanie 95 zamiast 91 nie będzie tak "bolesne" dla silnika? |
Też bym się nie spodziewała. Zazwyczaj im więcej tym lepiej. Nie bez powodu 98 jest droższa. Dziwna sprawa. Zaiste:)
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Miska30 dnia Pon 11:04, 16 Maj 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
 |
 |
Kaya
Początkujący
Dołączył: 08 Sty 2016
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany:
Pią 13:32, 08 Sty 2016 |
 |
Dobrze mówicie, liczba oktanów jest bardzo ważna
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
klawisz
Początkujący
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 21:05, 31 Sty 2016 |
 |
Nie zawsze im więcej tym lepiej. Ilość osadzających się nagarów może też zaszkodzić
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez klawisz dnia Sob 9:37, 28 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
Gość
|
Wysłany:
Wto 20:43, 27 Wrz 2016 |
 |
A tego to nie wiedziałem.
|
|
|
|
 |
pompek
Początkujący
Dołączył: 05 Lis 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Nie 21:02, 06 Lis 2016 |
 |
To ja już nie będę tankować 98.
[link widoczny dla zalogowanych]
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pompek dnia Pon 11:53, 05 Gru 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
 |
 |
janusz210
Początkujący
Dołączył: 10 Lis 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Czw 23:15, 10 Lis 2016 |
 |
Trzeba znaleźć jakiś złoty środek.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
fistaszek
Początkujący
Dołączył: 13 Sie 2016
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany:
Śro 22:20, 16 Lis 2016 |
 |
To jaki, to będzie złoty środek pomiędzy 95 a 98:)
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|